11.10.2014

Startet dagen med varm sjokolade pchoklad fabriken p Sdermalm

Fant en meget kul telefonkiosk

Kunst

Utsikten fra Gondolen

Utsikt over Sder

Gtagatan, Sdermalms handlegate

Utkanten av Gamla Stan

Utsikt fra museet Skansen

Vi fikk med oss en ganske intens slosskamp

Utsikt mot byen

Grna Lund

Bttur

Utsikt mot Gamla Stan

Gamla Stan

Jeg har hatt det s kjekt i dag. Vi startet med en tur p Sdermalm ogs kalt Sder. Denne delen av byen er litt mer bohem og avslappet, noe jeg likte veldig godt. Vi brukte litt tid i Gtagatan, som er hovedgaten p Sder, hvor jeg blant annet fikk kjpt meg en ny kpe. Vi tok ogs turen innompchoklad fabriken avdeling Sder og nt enda en kopp med himmelsk sjokolade. Etter spaserte vi til et utsiktspunkt som het Gondolen. Der hadde vi utsikt ut mot Stockholms skjrgrd og inn mot hele byen. Det var s vakkert. Etter en liten pause p hotellrommet tok vi turen videre til Djurgrden. Dette er en kjempe idyllisk y like utenfor Stockholm sentrum. Man kan bde g og ta buss dit, men vi valgte ta bt, og det er jeg virkelig glad for. Det var s fint. Vi fikk sett hele Stockholm, bde sentrum, Gamla Stan og Sder, i det solen gikk ned. Det bilde kommer jeg aldri til glemme.

P Djurgrden finner man mange forskjellige museer slik som Abba-museet, Vasa-museet, Skansen osv. Jeg hadde mest lyst p Skansen, og slik ble det. Skansen er et friluftsmuseum hvor de bde har koselige sm bygninger fra gammelt av og en slags dyrepark. De hadde blant annet bjrner, ulver og gauper der, noe jeg synes var ganske fascinerende. Det var ogs mulig kjpe alt av svensk tradisjon der, bde nr det gjelder mat og kunst. Kjempe koselig etter min mening! Etter enda en lang dag med mye ging tok vi bten tilbake til Gamla Stan (hvor hotellet vrt ligger) og fant oss en koselig italiensk restaurant. Vi spiste kjempe deilig Carbonara til middag og avsluttet det hele med svenske sjokoladeboller og kaffe til dessert. Akkurat n ligger jeg i senge, nydusjet og ferdigpakket, og er snart klar for en eller annen svensk film kombinert med brus og snacks.

Hper dere har hatt en like bra dag som meg!

Anne-Marthe

11.10.2014 kl.21:49

Hrtes ut som en fin dag! Flotte bilder, :)
marienilsen

Mitt navn er Marie. Jeg er 19 r og kommer fra den lille vestlandsbyen lesund. Her p bloggen skriver jeg om mote, interir og reising. Om du har noen sprsml kan du enten kommentere her p bloggen, eller sende mail til mie96@live.no