30.09.2014

Jeg kom nettopp hjem fra en knallhard treningsøkt. Jeg er helt utslitt, for idag ga jeg virkelig alt og pushet meg selv til ytterste. Utrolig smertefullt der og da, men i ettertid føles det helt fantastisk. Jeg regner med litt stive og støle muskler her og der, men det får bare være. Jeg hadde forresten heldagsprøve i norsk i dag, noe som forsåvidt gikk helt greit. Jeg valgte å skive om presset ungdom føler på, og hvor hardt det er å aldri føle seg bra nok. Sikkert de fleste som har kjent den følelsen? Etter fire-fem timer med intensiv skriving dro jeg på jobb, og etter det dro jeg å trente. Kjenner jeg er ganske sliten etter dagen, så det skal bli godt å ta seg en dusj og slenge seg på sofaen.

Litt inspirasjon i hverdagen!

Ha en fortsatt fin dag!

29.09.2014

Jeg er en sånn person som kan sitte i timevis å lete etter nye reisemål og vakre steder å besøke. Jeg har brukt ganske mye tid foran pc-skjermen til research og planlegging, og opp gjennom årene har listen over nye reisemål blitt ganske så lang. Jeg elsker virkelig å reise. Det er litt flaut å si, men jeg sjekker SAS og Norwegian sine nettsider opptil flere ganger i uken, i håp om billige flybilletter. Haha. Som regel stopper det der. Penger kommer ikke av seg selv, og tid har jeg heller ikke mye av. Men en gang skal jeg både ha tid og råd til å reise akkurat dit jeg vil.

Her er noen av stedene som står øverst på min liste:

1# ARGENTINA

2# AUSTRALIA

3# JAMAICA

4# SØR-AFRIKA

5# SVEITS

6# VIETNAM

7# INDIA

Helt siden jeg var liten har jeg vært helt fascinert av Australia, Argentina, Sveits og Vietnam. Jeg vet ikke helt hvorfor det har vært slik, jeg har liksom ingen gode grunner til at akkurat de landene er så spennende, men jeg føler i hvert fall at jeg må besøke dem. Sært, jeg vet!

Snakkes!

25.09.2014

Hei! Når jeg har tid til overs eller bare ønsker å få tankene vekk fra skole og alt annet stress, klikker jeg meg ofte inn på nettbutikker for litt inspirasjon. Denne høsten har blant annet Asos fått inn kjempe mye fint. De har klær og accessories i alle prisklasser, i alle størrelser og fasonger. Altså noe til enhver. Om det ikke var for shoppestoppen jeg har innført, hadde jeg nok klikket meg hjem noe nytt der i fra. Men det får vente! Jeg skal heller la meg inspirere.

Her er noen av mine favoritter.

Jumpsuit//HER   Oversized genser//HER   Kimono//HER   Kjole//HER

Svart kåpe//HER  Kamelfarget kåpe//HER  Grå genser//HER  Hvit genser//HER

Skoletter//HER  Solbriller//HER  Høye sandaler//HER  Høye sandaler//HER

Asos er perfekt for de som er interessert i billig mote!

23.09.2014

Bluse// Mango  Bukse// Bikbok  Sko// Next

22.09.2014

Jeg tenkte jeg skulle dele en oppskrift med dere. I går kveld fikk jeg nemlig lyst å lage granola. Jeg så litt rundt på nettet etter oppskrifter, men ettersom vi ikke hadde alle de ulike frøtypene som trengtes mikset jeg sammen noe av det vi hadde her hjemme. Resultatet ble både sunt og godt.

Dette trenger du:

1-2 ts kanel
1 ts kardemomme

Sett oven på 190 grader.

Start med å grovhakk mandlene og valnøttene. Deretter blander du korn og frø sammen og tilsetter nøttene og mandlene. Tilsett kanel og kardemommen og tilslutt blander du inn honningen og vannet.

Hell blandingen utover et stekebrett. For de som ønsker litt ekstra søtsmak kan man gjerne strø litt sukker på toppen. Deretter setter du brettet midt i ovnen og la de stå i ca 8 minutter. Ta så ut brettet og bland gronolaen godt sammen slik at det som ligger på bunnen kommer på toppen. Pass på at kantene ikke blir brent. Sett brettet inn i oven i 8 nye minutter før du blander granolaen en gang til. Jeg lot min stå i ovnen i ca 30 minutter, altså jeg blandet den 4 ganger. Hvor lenge den skal stå i ovnen er avhengig av hvor godt stekt du ønsker den. Jeg synes en 30 minutter var perfekt steke tid, verken for godt eller for lite stekt, men som sagt alt etter smak og behag.

La granolaen avkjøles i 30-60 minutter før den kan nytes med din favoritt yoghurt. Det er både godt og enkelt, og jeg anbefaler alle å prøve det!

19.09.2014

Hei dere!

Gårsdagen var ikke så veldig spennende i grunn. Jeg var på glattkjøring i Ørsta/Volda området, noe som forsåvidt var veldig kjekt. Da jeg kom hjem hadde familien bestemt at vi skulle ut å spise, så vi tok turen til Peppes Pizza. Klager ikke på det! Pizzaen de selger der med avokado, spekeskinke og soltørkede tomater er helt nydelig. Anbefaler alle å prøve den! Resten av kvelden ble brukt til avslapping og kos. Jeg endte opp med å se en film som het "farvel til mafiaen". Haha, syke greier. Den var igrunn ganske merkelig, men for all del, jeg storkoset meg. Nå må jeg nesten hive meg rundt å få ryddet litt, for i kveld får jeg besøk av noen venner. Planen er å lage cookies og bare kose oss, og feire at de endelig er helg. Jeg burde også lage meg mat snart, for tanken på gårsdagens pizza gjør meg skrubbsulten.

Her er gårsdagen antrekk

Bukse// Now and Then  Topp// Brandy Melville  Jakke// New Look  Hatt// H&M  Klokke// Daniel Wellington  Sko// Toms

Snakkes!

16.09.2014

Heihei! I dag har jeg vært på en liten fjelltur. Planen var jo å gå en lenger tur i går.. Slik ble det ikke.. Jeg endte opp på sofaen med hjemmelaget milkshake i stedet. Menmen, i kveld var motivasjonen på topp og jeg hev på meg joggeskoene og kom meg ut. Så herlig!

Her er noen av de 200 bildene jeg tok i kveld.

Utsikten og solnedgangen var helt nydelig!

15.09.2014

I dag har jeg igrunn ikke gjort så mye. Jeg tenkte kanskje å ta meg en tur på fjellet senere, men vi får se. For øyeblikket føler jeg i hvert fall ikke for å gjøre noe som helst.

I går feiret vi forresten bursdagen til min kjære onkel. Vi satt ute i hagen i fineværet og koset oss med hjemmelaget eplekake. Det var kjempe koselig, og varmt. Det er faktisk helt utrolig at det er over 20 grader i midten av september, men jeg skal absolutt ikke klage. Jeg var også ute å øvelseskjørte litt i går kveld. Med tanke på at det er under 2 måneder til jeg blir 18 må jeg nesten benytte en hver anledning til å øve. Målet er å få lappen på dagen, så jeg får bare stå på og kjøre mye og så får vi se hvordan det går.

Her er gårsdagens antrekk.

Bukse// Zara  Topp// Zara  Jakke// H&M   Sko// Italia  Klokke// Daniel Wellington  Solbriller// Bikbok

Ha en fin kveld!

14.09.2014

I går var jeg i 18 årsdag til ei gammel venninne. Vi fikk servert kjempe mye god mat og jeg forspiste meg til de grader, haha. Jeg hadde en kjempe kjekk kveld og jeg koset meg masse.

Her er gårsdagens antrekk.

Jumpsuit// Italia  Klokke// Daniel Wellington

13.09.2014

Bukse//Now and Then  Jakke//New Look  Topp//Brandy Melville  Sandaler//Italia

• 13.09.2014 - 11:27

Washington må bare være min favoritt by i hele verden. Alle mener at New York er byen over alle byer og for all del jeg elsker New York, det er en helt fantastisk by, men for meg er Washington «THE PLACE» Byen har alt, kjempe bra shopping, uendelig mange museer, flotte parker og en herlig atmosfære. Selv om Washington er en storby fikk i hvert fall ikke jeg inntrykk av dette de gangene jeg har vært der. Jeg slapp å presse meg gjennom folkemengder for å komme meg frem, selv når vi besøkte de store turistattraksjonene slapp vi greit unna køer, noe som var helt fantastisk. Hva er vel verre enn køer her i fra til evigheten, og timevis med venting? Washington er også en veldig elegant og stilfull by om man sammenligner den med New York og andre storbyer. Det kryr av vakre bygninger og monumenter der, som for eksempel The Capitol, det hvite hus, Kongress bygget, mange flotte minnesmerker fra de ulike krigene og min favoritt, Lincoln Memorial

Utsikten fra Lincoln Memorial mot Washington monument

The Capitol

Det hvite hus

Washington har også et mangfold av museer, for eksempel Smithsonian Museums. Her finner man 19 forskjellige museer og gallerier, altså noe for enhver smak. I sommer besøkte jeg National air and Space museum, og det anbefaler jeg alle å gjøre. Der får man sett alt fra månesteiner til astronautdrakter, og man kan til og med prøve ulike flysimulatorer. Jeg valgte også være med på et stjerneshow (?), husker ikke helt hva de kalte det, men det var i hvert fall sykt kult. Det anbefaler jeg virkelig til alle andre. Ellers finner man kunstmuseer og historiske museer og generelt mye som kan være kjekt å se.

Space museum

For de som er glad i shopping er Georgetown plassen. Dette en av de koseligste delen av byen, og der har de alt. Man har alt fra store kjede butikker til små koselige butikker med særpreg, i tillegg er bydelen full av flott spisesteder. Her finner man både restauranter med 7 retters måltider, kaffebarer, koselige lunch plasser, den velkjente cupcakebutikken Georgetown cupcakes og mye mye mer. Georgetown er nok min favoritt del av byen, nettopp fordi man kan oppleve så mye forskjellig og fordi stede er kjempe koselig.

De som er ute etter andre aktiviteter enn å vandre gatelangs og stå i kø har Washington mange flotte parker. Jeg vil anbefale C&O Canal, her kan man gå turer langs kanalen, man kan padle i kajakk, man kan sykle, mulighetene er mange. Like utenfor byen finner man også Great Falls Park, her kan man gå litt lengre og mer krevende turer, man kan dra på elverafting, ri på hester, man kan til og med prøve seg på fjellklatring.

Great Falls Park (fra google)

Andre steder jeg vil anbefale å besøke om du skal til Washington er den velkjente gravplassen Arlington, her kan man se blant annet graven til John F. Kennedy, man kan få med seg vaktskiftet (utrolig fascinerende) og man kan få et inntrykk av hva USA faktisk har vært med på og hvor mange menneskeliv som har gått tapt. Jeg vil også anbefale å ta turen til Mont Vernon, gården hvor George Bush bodde. Jeg er personlig ikke veldig glad i museer, jeg synes fort det kan bli litt kjedelig, men dette museet var kjempe kjekt og spennende. Vi fikk være med inn i huset der Bush bodde og vi lærte litt om hva han har gjort for USA. Man trenger ikke nødvendigvis å være med på guidet tur, for stedet er så idyllisk at det er fint å bare være der og gå rundt for seg selv. Absolutt verdt et besøk.

Arlington

Mont Vernon

Jeg har vært i Washington D.C. to ganger og jeg har opplevd ganske mye av byen, men det er uendelig mye mer jeg har lyst å gjøre og så sett. Jeg har blant annet lyst å besøke Old Town Alexandria, jeg har hørt at det skal være kjempe koselig, jeg har også lyst å utforske Georgetown enda mer og kanskje bruke litt mer tid i parkene. Håper ikke det blir alt for lenge til jeg kan reise tilbake.

Et lite tips: Dersom du har tenkt seg til Washington om sommeren anbefaler jeg lette klær og mye vann. Store deler av byen er bygget i marmor, noe som gjør at det blir veldig varmt, og da mener jeg veldig varmt. Jeg selv gikk uten vann i mange timer, og det var ikke spesielt kjekt. Så husk det!

Og om noen skulle være interessert i å studer juss eller business, er Washington D.C. midt i blinken.

12.09.2014

Bukse// Marked i Italia  Jakke// H&M  Topp// Brandy Melville  Sandaler//Italia  Smykke// Bikbok

10.09.2014

Lysforholdene var ikke helt på topp i dag, så bildene er ikke mye å skryte av.

Genser// Pimkie  Bukse//Levis  Jakke//H&M

Jeg har planlagt å skrive litt om reising i tiden fremover. Jeg kommer blant annet  til å skive litt om mine favoritt reisemål, litt om de siste turene jeg har vært på og kanskje gi noen tips. Jeg er allerede i full gang med et innlegg om min favoritt by, og om alt går etter planen kommer det nok et innlegg i løpet av morgendagen.

Vi snakkes!

09.09.2014

Genser// New Look  Skjørt// Bikbok  Klokke//Daniel Wellington  Smykke// Brandy Melville  Sko// Eurosko

05.09.2014

02.09.2014

Cardigan// New Look  Topp//Brandy Melville  Bukse//Now and Then  Klokke//Daniel  Wellington  Sko// butikk i Italia

marienilsen

Mitt navn er Marie. Jeg er 19 år og kommer fra den lille vestlandsbyen Ålesund. Her på bloggen skriver jeg om mote, interiør og reising. Om du har noen spørsmål kan du enten kommentere her på bloggen, eller sende mail til mie96@live.no