30.09.2014

Jeg kom nettopp hjem fra en knallhard treningskt. Jeg er helt utslitt, for idag ga jeg virkelig alt og pushet meg selv til ytterste. Utrolig smertefullt der og da, men i ettertid fles det helt fantastisk. Jeg regner med litt stive og stle muskler her og der, men det fr bare vre. Jeg hadde forresten heldagsprve i norsk i dag, noe som forsvidt gikk helt greit. Jeg valgte skive om presset ungdom fler p, og hvor hardt det er aldri fle seg bra nok. Sikkert de fleste som har kjent den flelsen? Etter fire-fem timer med intensiv skriving dro jeg p jobb, og etter det dro jeg trente. Kjenner jeg er ganske sliten etter dagen, s det skal bli godt ta seg en dusj og slenge seg p sofaen.

Litt inspirasjon i hverdagen!

Ha en fortsatt fin dag!

29.09.2014

Jeg er en snn person som kan sitte i timevis lete etter nye reiseml og vakre steder beske. Jeg har brukt ganske mye tid foran pc-skjermen til research og planlegging, og opp gjennom rene har listen over nye reiseml blitt ganske s lang. Jeg elsker virkelig reise. Det er litt flaut si, men jeg sjekker SAS og Norwegian sine nettsider opptil flere ganger i uken, i hp om billige flybilletter. Haha. Som regel stopper det der. Penger kommer ikke av seg selv, og tid har jeg heller ikke mye av. Men en gang skal jeg bde ha tid og rd til reise akkurat dit jeg vil.

Her er noen av stedene som str verst p min liste:

1# ARGENTINA

2# AUSTRALIA

3# JAMAICA

4# SR-AFRIKA

5# SVEITS

6# VIETNAM

7#INDIA

Helt siden jeg var liten har jeg vrt helt fascinert av Australia, Argentina, Sveits og Vietnam. Jeg vet ikke helt hvorfor det har vrt slik, jeg har liksom ingen gode grunner til at akkurat de landene er s spennende, men jeg fler i hvert fall at jeg m beske dem. Srt, jeg vet!

Snakkes!

25.09.2014

Hei! Nr jeg har tid til overs eller bare nsker f tankene vekk fra skole og alt annet stress, klikker jeg meg ofte inn p nettbutikker for litt inspirasjon. Denne hsten har blant annet Asos ftt inn kjempe mye fint. De har klr ogaccessories i alle prisklasser, i alle strrelser og fasonger. Alts noe til enhver. Om det ikke var for shoppestoppen jeg har innfrt, hadde jeg nok klikket meg hjem noe nytt der i fra. Men det fr vente! Jeg skal heller la meg inspirere.

Her er noen av mine favoritter.

Jumpsuit//HEROversized genser//HER Kimono//HER Kjole//HER

Svart kpe//HER Kamelfarget kpe//HERGr genser//HERHvit genser//HER

Skoletter//HERSolbriller//HERHye sandaler//HERHye sandaler//HER

Asos er perfekt for de som er interessert i billig mote!

23.09.2014

Bluse// Mango Bukse// Bikbok Sko// Next

22.09.2014

Jeg tenkte jeg skulle dele en oppskrift med dere. I gr kveld fikk jeg nemlig lyst lage granola. Jeg s litt rundt p nettet etter oppskrifter, men ettersom vi ikke hadde alle de ulike frtypene som trengtes mikset jeg sammen noe av det vi hadde her hjemme. Resultatet ble bde sunt og godt.

Dette trenger du:

1-2 ts kanel
1 ts kardemomme

Sett oven p 190 grader.

Start med grovhakk mandlene og valnttene. Deretter blander du korn og fr sammen og tilsetter nttene og mandlene. Tilsett kanel og kardemommen og tilslutt blander du inn honningen og vannet.

Hell blandingen utover et stekebrett. For de som nsker litt ekstra stsmak kan man gjerne str litt sukker p toppen. Deretter setter du brettet midt i ovnen og la de st i ca 8 minutter. Ta s ut brettet og bland gronolaen godt sammen slik at det som ligger p bunnen kommer p toppen. Pass p at kantene ikke blir brent. Sett brettet inn i oven i 8 nye minutter fr du blander granolaen en gang til. Jeg lot min st i ovnen i ca 30 minutter, alts jeg blandet den 4 ganger. Hvor lenge den skal st i ovnen er avhengig av hvor godt stekt du nsker den. Jeg synes en 30 minutter var perfekt steke tid, verken for godt eller for lite stekt, men som sagt alt etter smak og behag.

La granolaen avkjles i 30-60 minutter fr den kan nytes med din favoritt yoghurt. Det er bde godt og enkelt, og jeg anbefaler alle prve det!

19.09.2014

Hei dere!

Grsdagen var ikke s veldig spennende i grunn. Jeg var p glattkjring i rsta/Volda omrdet, noe som forsvidt var veldig kjekt. Da jeg kom hjem hadde familien bestemt at vi skulle ut spise, s vi tok turen til Peppes Pizza. Klager ikke p det! Pizzaen de selger der med avokado, spekeskinke og soltrkede tomater er helt nydelig. Anbefaler alle prve den! Resten av kvelden ble brukt til avslapping og kos. Jeg endte opp med se en film som het "farvel til mafiaen". Haha, syke greier. Den var igrunn ganske merkelig, men for all del, jeg storkoset meg. N m jeg nesten hive meg rundt f ryddet litt, for i kveld fr jeg besk av noen venner. Planen er lage cookies og bare kose oss, og feire at de endelig er helg. Jeg burde ogs lage meg mat snart, for tanken p grsdagens pizza gjr meg skrubbsulten.

Her er grsdagen antrekk

Bukse// Now and Then Topp// Brandy Melville Jakke// New Look Hatt// H&M Klokke// Daniel Wellington Sko// Toms

Snakkes!

16.09.2014

Heihei! I dag har jeg vrt p en liten fjelltur. Planen var jo g en lenger tur i gr.. Slik ble det ikke.. Jeg endte opp p sofaen med hjemmelaget milkshake i stedet. Menmen, i kveld var motivasjonen p topp og jeg hev p meg joggeskoene og kom meg ut. S herlig!

Her er noen av de 200 bildene jeg tok i kveld.

Utsikten og solnedgangen var helt nydelig!

15.09.2014

I dag har jeg igrunn ikke gjort s mye. Jeg tenkte kanskje ta meg en tur p fjellet senere, men vi fr se. For yeblikket fler jeg i hvert fall ikke for gjre noe som helst.

I gr feiret vi forresten bursdagen til min kjre onkel. Vi satt ute i hageni finevretog koset oss med hjemmelaget eplekake. Det var kjempe koselig, og varmt. Det er faktisk helt utrolig at det er over 20 grader i midten av september, men jeg skal absolutt ikke klage. Jeg var ogs ute velseskjrte litt i gr kveld. Med tanke p at det er under 2 mneder til jeg blir 18 m jeg nesten benytte en hver anledning til ve. Mlet er f lappen p dagen, s jeg fr bare st p og kjre mye og s fr vi se hvordan det gr.

Her er grsdagens antrekk.

Bukse// Zara Topp// Zara Jakke// H&M Sko// Italia Klokke// Daniel Wellington Solbriller// Bikbok

Ha en fin kveld!

14.09.2014

I gr var jeg i 18 rsdag til ei gammel venninne. Vi fikk servert kjempe mye god mat og jeg forspiste meg til de grader, haha. Jeg hadde en kjempe kjekk kveld og jeg kosetmeg masse.

Her er grsdagens antrekk.

Jumpsuit// Italia Klokke// Daniel Wellington

13.09.2014

Bukse//Now and Then Jakke//New Look Topp//Brandy Melville Sandaler//Italia

• 13.09.2014 - 11:27

Washington m bare vre min favoritt by i hele verden. Alle mener at New York er byen over alle byer og for all del jeg elsker New York, det er en helt fantastisk by, men for meg er Washington THE PLACE Byen har alt, kjempe bra shopping, uendelig mange museer, flotte parker og en herlig atmosfre. Selv om Washington er en storby fikk i hvert fall ikke jeg inntrykk av dette de gangene jeg har vrt der. Jeg slapp presse meg gjennom folkemengder for komme meg frem, selv nr vi beskte de store turistattraksjonene slapp vi greit unna ker, noe som var helt fantastisk. Hva er vel verre enn ker her i fra til evigheten, og timevis med venting? Washington er ogs en veldig elegant og stilfull by om man sammenligner den med New York og andre storbyer. Det kryr av vakre bygninger og monumenter der, som for eksempel The Capitol, det hvite hus, Kongress bygget, mange flotte minnesmerker fra de ulike krigene og min favoritt, Lincoln Memorial

Utsikten fra Lincoln Memorial mot Washington monument

The Capitol

Det hvite hus

Washington har ogs et mangfold av museer, for eksempel Smithsonian Museums. Her finner man 19 forskjellige museer og gallerier, alts noe for enhver smak. I sommer beskte jeg National air and Space museum, og det anbefaler jeg alle gjre. Der fr man sett alt fra mnesteiner til astronautdrakter, og man kan til og med prve ulike flysimulatorer. Jeg valgte ogs vre med p et stjerneshow (?), husker ikke helt hva de kalte det, men det var i hvert fall sykt kult. Det anbefaler jeg virkelig til alle andre. Ellers finner man kunstmuseer og historiske museer og generelt mye som kan vre kjekt se.

Space museum

For de som er glad i shopping er Georgetown plassen. Dette en av de koseligste delen av byen, og der har de alt. Man har alt fra store kjede butikker til sm koselige butikker med srpreg, i tillegg er bydelen full av flott spisesteder. Her finner man bde restauranter med 7 retters mltider, kaffebarer, koselige lunch plasser, den velkjente cupcakebutikken Georgetown cupcakes og mye mye mer. Georgetown er nok min favoritt del av byen, nettopp fordi man kan oppleve s mye forskjellig og fordi stede er kjempe koselig.

De som er ute etter andre aktiviteter enn vandre gatelangs og st i k har Washington mange flotte parker. Jeg vil anbefale C&O Canal, her kan man g turer langs kanalen, man kan padle i kajakk, man kan sykle, mulighetene er mange. Like utenfor byen finner man ogs Great Falls Park, her kan man g litt lengre og mer krevende turer, man kan dra p elverafting, ri p hester, man kan til og med prve seg p fjellklatring.

Great Falls Park (fra google)

Andre steder jeg vil anbefale beske om du skal til Washington er den velkjente gravplassen Arlington, her kan man se blant annet graven til John F. Kennedy, man kan f med seg vaktskiftet (utrolig fascinerende) og man kan f et inntrykk av hva USA faktisk har vrt med p og hvor mange menneskeliv som har gtt tapt. Jeg vil ogs anbefale ta turen til Mont Vernon, grden hvor George Bush bodde. Jeg er personlig ikke veldig glad i museer, jeg synes fort det kan bli litt kjedelig, men dette museet var kjempe kjekt og spennende. Vi fikk vre med inn i huset der Bush bodde og vi lrte litt om hva han har gjort for USA. Man trenger ikke ndvendigvis vre med p guidet tur, for stedet er s idyllisk at det er fint bare vre der og g rundt for seg selv. Absolutt verdt et besk.

Arlington

Mont Vernon

Jeg har vrt i Washington D.C. to ganger og jeg har opplevd ganske mye av byen, men det er uendelig mye mer jeg har lyst gjre og s sett. Jeg har blant annet lyst beske Old Town Alexandria, jeg har hrt at det skal vre kjempe koselig, jeg har ogs lyst utforske Georgetown enda mer og kanskje bruke litt mer tid i parkene. Hper ikke det blir alt for lenge til jeg kan reise tilbake.

Et lite tips: Dersom du har tenkt seg til Washington om sommeren anbefaler jeg lette klr og mye vann. Store deler av byen er bygget i marmor, noe som gjr at det blir veldig varmt, og da mener jeg veldig varmt. Jeg selv gikk uten vann i mange timer, og det var ikke spesielt kjekt. S husk det!

Og om noen skulle vre interessert i studer juss eller business, er Washington D.C. midt i blinken.

12.09.2014

Bukse// Marked i Italia Jakke// H&M Topp// Brandy Melville Sandaler//Italia Smykke// Bikbok

10.09.2014

Lysforholdene var ikke helt p topp i dag, s bildene er ikke mye skryte av.

Genser// Pimkie Bukse//Levis Jakke//H&M

Jeg har planlagt skrive litt om reising i tiden fremover. Jeg kommer blant annet til skive litt om mine favoritt reiseml, litt om de siste turene jeg har vrt p og kanskje gi noen tips. Jeg er allerede i full gang med et innlegg om min favoritt by, og om alt gr etter planen kommer det nok et innlegg i lpet av morgendagen.

Vi snakkes!

09.09.2014

Genser// New Look Skjrt// Bikbok Klokke//Daniel Wellington Smykke// Brandy Melville Sko// Eurosko

05.09.2014

02.09.2014

Cardigan// New Look Topp//Brandy Melville Bukse//Now and Then Klokke//Daniel Wellington Sko// butikk i Italia

marienilsen

Mitt navn er Marie. Jeg er 19 r og kommer fra den lille vestlandsbyen lesund. Her p bloggen skriver jeg om mote, interir og reising. Om du har noen sprsml kan du enten kommentere her p bloggen, eller sende mail til mie96@live.no